RORO, yüklemenin bir gemiye nasıl yükleme yaptığını, boşaltmayı nasıl gerçekleştirdiğini “Roll-on Roll-off” kelimelerinin kısaltmasından almıştır. RORO Gemisi nedir? Kelime anlamı olarak tekerlekli ürünlerin yükleme, boşaltması yapılan gemiye RORO denilir. Konuyu daha açarsak mobil aksamları (yürüyen) ürünlerin yükleme boşaltması yapabilen gemi türlerine yerilen addır. RORO Gemileri yolcu taşımaz; yürür aksamları ürünleri taşır.
RORO Şirketleri Uluslararası sularda genelde yük taşımacılığına odaklanmıştır. Bu taşımacılık türü maliyet açısından gabari dışı konteynerlara göre daha avantajlı ve ekipman maliyetlerini düşürmektedir. Yürür aksamları ürünleri flatrack konteyner ile sevk ettiğinizde vinç gibi ekipman kullanımı yanında yüksek navlunlarla karşılaşabilirsiniz. Ama RORO Taşımaları daha seri ve hızlı olmasının yanında ekipman kullanımından dolayı maliyetleri daha da düşüttürmektedir.
Yolcu ve yük taşımasını birlikte organize ederek, taşıyabilen gemilere ise ROPAX denir. Genelde yürür aksamları ürünleri; yolcu ve operatörlerle birlikte ROPAX Gemisi ile taşınmasını sağlamaktadır. Yurtiçi karasularında hizmet sunan feribotların büyükleri olarak ROPAX'ları düşünebilirsiniz. Genelde Uluslararası deniz ve Okyanuslar arasından mobil (tekerlekli) ürünlerin ve yolcuların varış ülke limanlarına sevkini yapmaktadır.
RoRo , yükün bir RoRo gemisinden nasıl yüklenip boşaltıldığının açıklaması olan “Roll-on Roll-off” un kısaltmasıdır. Bu, basit bir şekilde, vinçler kullanılarak kaldırılmasının aksine, kargo gemiye girer veya çıkar. Arabalar gibi kendinden tahrikli kargolar için, gemiyi kendi tekerlekleri üzerinde açıp kapatırlar. Kendinden tahrikli olmayan kargo için, kargo, gemiyi açıp kapatmak için terminal üzerinde tekerlekli taşıma ekipmanı üzerine yerleştirilir. Kargo daha sonra tüm deniz yolculuğu için taşıma ekipmanında kalır.
Bir RoRo gemisi, kargoyu geniş bir kıç rampası üzerinden yükler. Wallenius Wilhelmsen gemileri gibi bazı gemiler 500 tona kadar rampa kapasitesine sahiptir, fakat diğer çoğu taşıyıcı 150 ton civarında kapasiteye sahiptir. RoRo seçeneği, daha az kaldırma gerektiğinden ve işlemler hava durumuna bağlı olmadığından güvenli ve verimli işlemler sağlar. WW Ocean'ın RoRo gemileri, otomobil, haddeleme ekipmanı ve nakliye yükünü taşımak için tasarlanmış ve optimize edilmiştir.
Bir RoRo gemisinin içinde bir park yeri gibi çalışır, güverteleri birbirine bağlayan rampalar bulunur. Kargo, yükün ağırlığına, yüksekliğine ve uzunluğuna bağlı olarak gemide uygun güverteye alınır ve geminin güvertesine bağlamalarla güvenli bir şekilde sabitlenir. Gemi güverteleri, farklı bir güce ve yüksekliğe sahip, bir RoRo gemisinin bir yük karışımı taşımasına olanak tanıyor: arabalardan, kamyonlardan, otobüslerden ve inşaat ve tarım makinelerinden ağır madencilik ekipmanlarına, jeneratörler ve lokomotiflere kadar. Elleçleme kalitesi diğer herhangi bir gemi tipi ile rakipsizdir.
RoRos'un “High & Heavy” desteleri, güçlü gövde gövdeleri ve 30.000 ila 50.000 ton arasında değişen ölü ağırlıkları ile metrekare başına 10 ton basınca dayanabilir. Bu, ağır kargo taşımak için mükemmel şekilde uygun oldukları anlamına gelir. Sekiz desteden üçü veya dördü kaldırılabilir: kargo uyumunu ve gemi kullanımını optimize etmek için yükseltilebilir veya alçaltılabilir.
ROPAX bir yolu ile tekerlekli yürür aksamları ürünler için kullanılan bir kısaltmadır. Yolcu konaklama birimleri ile yük taşımacılığı için inşa edilmiş bir ro-ro gemisidir. 500'den fazla yolcu için tesisleri olan gemilere genellikle gemi vapuru adı verilir.
RoPax temel olarak deniz taşımacılığı için kullanılır. Bu gemiler hem bir yolcu gemisine hem de bir Ro-Ro'ya uygulanan uluslararası standartlara uygundur . ROPAX trafiği tüm dünyaya eşit dağılmamaktadır. Trafiği çoğunlukla Kuzey Avrupa denizlerinde görülebilir.